ჩვენ ვაკანსიების სერვისი გავუშვით: გამოაქვეყნეთ ვაკანსიები და მიიღეთ უკუკავშირი!
ნანუკა კოხოძესტარტაპები
1 მარტი 2023, 21:00
2023-03-01
Phubber — მოდის პირველი ქართული ონლაინ პლატფორმა
ყოველწლიურად დედამიწაზე 100 მილიარდი ერთეული ტანსაცმელი, ფეხსაცმელი და აქსესუარი იწარმოება — დაახლოებით 10-12 ერთეული ერთი ადამიანისთვის. ისინი ძირითადად მესამე მსოფლიოს ქვეყნებში, ბავშვების შრომისა და გარემოს დაბინძურების ხარჯზე იქმნება. 100 მილიარდი ერთეულის 85% იმავე წელს ნაგავსაყრელზე ხვდება. გაყიდული სამოსის 80% ჩვენს გარდერობშია გამოკეტილი ისე, რომ წლის განმავლობაში, შეიძლება, მხოლოდ ერთხელ ჩავიცვათ.
Phubber მოდის პირველი ქართული ონლაინ პლატფორმაა. ის მომხმარებლებს მოუწოდებს, ნაცვლად სწრაფი მოდის ბრენდების გამოყენებისა, რომლებიც გარემოს საფრთხეს უქმნიან, სამოსი სხვა მომხმარებლებისგან შეიძინონ — გაცვალონ ის მარაგები, რომლებიც მათ გარდერობებში მოიპოვება.
Phubber გიორგი ჩუგოშვილმა ანანო დოლაბერიძესთან ერთად 2019 წლის 22 მარტს გაააქტიურა. თუმცა, იდეაზე მუშაობა 2018 წლის მეორე ნახევრიდან დაიწყო.
გიორგის ინსპირაცია Insider-ის სტატია გახდა Depop-ზე, რომელიც Phubber-ის ანალოგიური ბრიტანული პლატფორმაა Gen Z ბრიტანელებისთვის. თუმცა, სტატიამდეც მუშაობდნენ იდეაზე, რომ შეექმნათ სტანდარტული ელექტრონული კომერციის პლატფორმა სამოსისთვის.
Phubber ციფრული პლატფორმაა, რომელიც ერთმანეთთან აკავშირებს ტანსაცმლის, ფეხსაცმლის და აქსესუარების მყიდველებს და გამყიდველებს, პირველ რიგში, ფიზიკურ პირებს. თუმცა, Phubber-ზე გამყიდველი შეიძლება იყოს ქართველი დიზაინერი, მცირე მდგრადი (sustainable) ბრენდი, მაგრამ არა — მასობრივი ბაზრის მაღაზიები.
გიორგი ჩუგოშვილის თქმით, Phubber, ალბათ, ერთადერთი ქართული კომპანიაა, რომელიც მომხმარებელს ეუბნება, რომ თუ საჭიროებას ვერ ხედავენ, აჯობებს, ნივთი არ იყიდონ.
სოციალურ ქსელებში გააქტიურდა მეორეული სამოსის გაყიდვის ონლაინ მაღაზიები და ჯგუფები, რომლებთანაც Phubber-ს საერთო იდეა აკავშირებს, თუმცა, კომპანიას უპირატესობას რიგი ფაქტორები ანიჭებს — Phubber მომხმარებლებისთვის სანდო გარემოს ქმნის.
ამასთან, Phubber-ზე ვერ შეხვდებით ნატურალური ბეწვით წარმოებულ პროდუქტს, რადგან მსგავსი ნაწარმიც ეწინააღმდეგება კომპანიის ღირებულებებს.
თითოეული ნივთი, რომელიც პლატფორმაზე იყიდება, ხარისხის კონტროლის ეტაპს გადის.
Phubber-ზე 20 ლარის ღირებულების საკომისიო გადასახადი მოქმედებს, რომელიც მინიმალური ხარჯების დაფარვას და პლატფორმის კატალოგის დაბალ ხარისხიანი პროდუქციისგან დაცვას ხმარდება.
წარმატებულ პროექტებს თან ბევრი სირთულე ახლავს. გიორგი ჩუგოშვილი საუბრობს იმ მთავარ გამოწვევებზე, რომლებსაც Phubber-თან ერთად გადააწყდა.
ამასთან, სირთულეს ტექნიკური საკითხებიც ქმნიდა. Phubber-ის ბაზაში 2 მილიონზე მეტი სურათია, რომელიც Instagram-ის მსგავსად უნდა ისქროლებოდეს.
კიდევ ერთ სირთულე ბიზნესის ქვეყნის საზღვრებს გარეთ გატანა იყო. გაშვებული აპლიკაციის გადაწყობა მულტი-ვალუტურ და მულტი-ენობრივ სისტემაში საკმაოდ რთული გამოწვევაა.
«ამასთან, ინვესტიციების მოზიდვა ქართულ სტარტაპში, როცა გარშემო ომია, რთული ამბავია. თუმცა, აქამდე მოვედით, ძალიან კმაყოფილები ვართ, რომ დავიწყეთ და ვაგრძელებთ სირთულეებთან გამკლავებას».
Phubber 2021 წლის დეკემბრიდან უკრაინაშიც ფუნქციონირებს. დეკემბრიდან თებერვლის პირველი ნახევრის ჩათვლით პლატფორმას დაახლოებით 100 000 მომხმარებელი ჰყავდა.
ომის დაწყებამ პროცესები შეაფერხა, თუმცა, ლოგისტიკა უკვე მუშაობდა და ომის მიუხედავად, Phubber მაინც აგრძელებს უკრაინაში ოპერირებას.
Phubber-ის ხედვა ყოველთვის ერთი იყო — შენ სადღაც შენი გარდერობიდან შეგიძლია გადმოიღო ნივთი და გაყიდო 100 ან 10 000 კილომეტრის იქით ყოველგვარი ნერვიულობის გარეშე.
შორეულ მომავალში, გიორგი ჩუგოშვილის თქმით, Phubber-ს ძალიან დიდი მოდის სახლის წევრ კომპანიად ხედავს, შეერთების ან ყიდვის შედეგად. ამასთან, მისი შეფასებით «ზღაპრულ სცენარში», კომპანიას ლონდონის საფონდო ბირჟაზე მოხვედრასაც უწინასწარმეტყველებს.
გიორგი ჩუგოშვილი: ყველანაირად სწორი, ნათელი არჩევანი არის დასავლეთი და არა — ჩრდილოეთი
Phubber-ის დამფუძნებელი, გიორგი ჩუგოშვილი რუსული კანონის საწინააღმდეგო აქციაზე ფიზიკურად დაზიანდა. როგორც თავად თქვა, დამიზნებით ესროლეს, მაგრამ «ხანდახან ასეც ხდება, როცა თავისუფლებისთვის იბრძვი».