მოგზაურობა ზედმეტი არასდროსაა, პირიქით, ნებისმიერი ადამიანისთვის სამუშაო სივრცის მიტოვება და ახალი ადგილების აღმოჩენა განტვირთვის საუკეთესო საშუალებაა. მიუხედავად დიდი სიყვარულისა, ბევრს შეიძლება ეზარებოდეს ის წინასწარი ქაოსი, რაც მოგზაურობის დაგეგმვას ახლავს თან.
გადავწყვიტეთ, ორი ქართული სტარტაპი გაგაცნოთ, რომლებიც თქვენს ამ შინაგან შფოთვებს ბოლოს მოუღებენ და მოგზაურობის დაგეგმვას გაგიმარტივებენ.
e-Consul არის, პლატფორმა, რომელიც ადამიანებს შესაძლებლობას აძლევს ყველა დოკუმენტი ერთ სივრცეში მოაქციონ და თავიანთი სამოგზაურო პროფილი შექმნან.
სტარტაპის ერთ-ერთი დამფუძნებელი, რეზი ყურფარაძე dev.ge-სთან ამბობს, რომ ხშირად პატარა მექანიკურმა შეცდომამ შეიძლება ზეგავლენა მოახდინოს არამარტო კონკრეტულ, არამედ სამომავლო ვიზის მიღებაზეც. სწორედ ამიტომ გადაწყდა e-Consul-ის შექმნა.
e-Consul-ის ვებ/აპლიკაციაზე შესული მომხმარებელი თავდაპირველად ირჩევს ქვეყანას, სადაც სურს მოგზაურობა. ამის შემდეგ, ის დეტალურად ეცნობა სამოგზაურო რეგულაციებს, საჭირო დოკუმენტების სიას და იწყებს სავიზო აპლიკაციის შევსებას. ამისთვის აუცილებელია, მომხმარებელმა პლატფორმაზე რეგისტრაცია გაიაროს. რეგისტრაციის მოდულის გამოყენებით მომხმარებელი მარტივად ავსებს განაცხადს მისთვის საჭირო ვიზაზე, რაც პირადი პროფილის შევსების ტოლფასია.
რამდენიმე კვირის წინ e-Consul საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს (GITA) თანადაფინანსების გრანტების პროგრამის გამარჯვებული გახდა. გუნდი იმ 20 სტარტაპს შორის მოხვდა, რომლებიც 150 000-ლარიან გრანტს მიიღებენ.
კიდევ ერთი სტარტაპი, რომელიც მოგზაურობას გაგიმარტივებთ, არის ბილიკი.
ბილიკი ტურისტული მარშრუტების საბაზრო სივრცეა, სადაც მომხმარებელი ქმნის და ყიდის საკუთარ ტურს. ამ სივრცის საშუალებით მოგზაური, ტურისტული გიდი და კომპანია დამატებით შემოსავალს იღებენ. დღეისთვის აქ შეგიძლიათ ნახოთ 140-ზე მეტი ციფრული ტური 9 ქვეყანაში: საქართველო, ისრაელი, იტალია, აზერბაიჯანი, თურქეთი, ესტონეთი, პოლონეთი, ბულგარეთი, ესპანეთი. გარდა იმისა, რომ თითოეული გაყიდული ტურიდან ბილიკი იღებს საკომისიოს, აქ ტურისტულ ბიზნესს შეუძლია, განათავსოს ინფორმაცია მომსახურების შესახებ, იქნება ეს სასტუმრო, რესტორანი, ღვინის მარანი თუ სხვა და გამოჩნდეს ტურებში.
აღსანიშნავია, რომ ბილიკის გამოყენება offline რეჟიმშიც არის შესაძლებელი, ამიტომ ეს ფუნქციონალი უსაფრთხოებას ზრდის, განსაკუთრებით იქ, სადაც მიუვალი ადგილია და კავშირი არ არის.
ბილიკის დამფუძნებლები ძმები თორნიკე და გიორგი ცირამუები არიან. მათ ეს იდეა მას შემდეგ გაუჩნდათ, როცა მიხვდნენ, რომ თუნდაც ერთ დღიანი ტურის დაგეგმვა საკმაოდ შრომატევადი და დროში გაწელილი პროცესი იყო.
ბილიკის ჩაშვებიდან ორ კვირაში პანდემია დაიწყო. იმისთვის, რომ დაწყებული საქმის ტემპი არ დაეგდოთ, სახლიდან გაუსვლელად დაიწყეს ვლოგების ჩაწერა, «დარჩი სახლში და იმოგზაურე საქართველოში».
ArtOa — ქართული პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებისთვის ახალ კარიერას ქმნის
კედლის მხატვრობას ვხვდებით ყველგან: დიდ თუ პატარა ქალაქში როგორც საქართველოში, ისე საზღვარგარეთ, დიდი შენობების ფასადებზე, კედლებზე, მიწისქვეშა გადასასვლელებში, კომერციული ობიექტების შიდა თუ გარე ინტერიერში.
როგორ უნდა მოვიქცეთ, თუ გვინდა, ჩვენი სახლის ან მაგალითად, კაფეს კედელი მოვხატოთ? სად მოვძებნოთ არტისტი, რომელიც ამ რთულ და დელიკატურ სამუშაოს შეასრულებს?
სწორედ ამ საკითხის მოსაგვარებლად გიორგი ინწკირველმა და მარიამ ღოღაძემ შექმნეს ArtOa.io — პირველი ინოვაციური პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებსა და არტ ენთუზიასტებს ერთმანეთთან აკავშირებს. მისი ძირითადი მომხმარებლები ის ბიზნესები, ბრენდები და ცალკეული ადამიანები იქნებიან, რომლებსაც საკუთარ სივრცეებში კედლის მხატვრობის შეტანა სურთ.
სტარტაპის გაშვებიდან ინვესტიციების მოზიდვამდე — რა უნდა იცოდნენ ახალგაზრდა ანტრეპრენერებმა
ავტორი: ვალერია ვაგოროვსკა. ბლოგი თავდაპირველად გამოქვეყნდა dev.ua-ზე.
იმისათვის, რომ ბიზნესიდეა რეალობად აქციოთ, წლობით ნაგროვები ცოდნა და გამოცდილება დაგჭირდებთ. მაგრამ ესეც ცოტა იქნება. ნებისმიერ შემთხვევაში, ბევრი მუშაობაა საჭირო.