ჩვენ ვაკანსიების სერვისი გავუშვით: გამოაქვეყნეთ ვაკანსიები და მიიღეთ უკუკავშირი!
ნანუკა კოხოძესტარტაპები
30 მარტი 2023, 20:53
2023-03-30
Tasteit — ქართული სტარტაპი, რომელიც ადამიანებს საკვებით აკავშირებს
2023 წლის ნოემბერში ლისაბონში, მსოფლიოს ყველაზე დიდ და მნიშვნელოვან სტარტაპ კონფერენციასა და კონკურსზე Web Summit მიიწვიეს ქართული სტარტაპი tasteit.
tasteit გაცნობის აპლიკაციაა, რომელიც ცვლის აქამდე ამ კუთხით არსებულ პრინციპს და ადამიანებს შორის მთავარ დამაკავშირებელ ელემენტად საჭმელი შემოაქვს. ის აკავშირებს საჭმლის მეგობრებს — connecting foodmates.
tasteit-ის დამაარსებლის, გიორგი ურუშაძის თქმით, სტარტაპის იდეა დაახლოებით ორი წლის წინ დაებადა, როდესაც ბერლინში, სარეკლამო კომპანია Oglivy-ში Burger King-ისა და Food Panda-ს სარეკლამო კამპანიებზე მუშაობდა.
გაცნობის სხვა აპლიკაციებისგან განსხვავებით, tasteit-ის მომხმარებლები ერთმანეთს კულინარიული გემოვნების მიხედვით პოულობენ. გიორგი ურუშაძის თქმით, tasteit საკვების სოციალური ქსელია, რომელიც გაცნობის აპლიკაციებისგან განსხვავებით, აქრობს რომანტიკულ კონტექსტს.
ადამიანების ინტერაქციის ფორმები გამუდმებით იცვლება. ტექნოლოგიებმა ერთის მხრივ, გააქრო მანძილი და დაგვაახლოვა ადამიანებს, რომლებთანაც შეიძლება, ოკეანეც კი გვაშორებდეს. თუმცა, მეორე მხრივ, საგრძნობლად შეამცირა ცოცხალი ინტერაქციის ელემენტი.
სწორედ ამიტომ, tasteit-ს არ აქვს გამოძახების სერვისი — სტარტაპი მომხმარებლებს მოუწოდებს, ერთმანეთს რესტორნებში, ბარებში, კაფეებში, რეალურ გარემოში შეხვდნენ.
როგორ მუშაობს tasteit?
აპლიკაცია tinder-ის მსგავსი პრინციპით მუშაობს. თუმცა, აქ ადამიანების ნაცვლად მომხმარებლები იწონებენ ან არ იწონებენ კერძებს ან სასმელებს, რომლებიც რეალურ რესტორნებში, კაფეებსა და ბარებშია გადაღებული.
თუკი კონკრეტული მომხმარებელი და მასთან ერთად რომელიმე ადამიანი ერთსა და იმავე კერძს მოიწონებს, ისინი ამ კერძის გამომწერები ხდებიან. ასე ირჩევიან «შესაფერისი» ადამიანები (match). კერძებს ინფლუენსერის როლი ენიჭებათ და ადამიანებს შეუძლიათ, მომხმარებლის მიერ მოწონებული/გამოწერილი კერძები ერთმანეთის გვერდზე ნახონ.
კომუნიკაციის დაწყება მომხმარებლის პროფილზე გადასვლით და მესენჯერის გამოყენებით ხდება. ამასთან, აპლიკაციას აქვს ფუნქცია, განსაზღვროს, თუ ვინ იხდის თანხას — I pay (მე ვიხდი), You pay (შენ იხდი), We split (ვიყოფთ).
გარდა იმისა, რომ აპლიკაცია ახალი ადამიანების გაცნობის საშუალებას გვაძლევს, მისი გამოყენებით ახალი გემოების აღმოჩენაც ხდება შესაძლებელი.
tasteit-ის მომხმარებელთა აუდიტორია შეზღუდული არ არის, თუმცა, მთავარი აქცენტი მილენიალებზე და Gen Z-ზე კეთდება. ამასთან, მთავარ ფოკუსში გურმანები არიან, იმიტომ რომ, აპლიკაცია, პირველ რიგში კვების პლატფორმაა.
სტარტაპის შექმნას თან მრავალი სირთულე ახლავს. არც tasteit ყოფილა გამონაკლისი. გიორგი ურუშაძის თქმით, პირველი და მთავარი გამოწვევა იმ რისკზე წასვლაა, რომელიც სტარტაპის შექმნისას გარდაუვალია.
კიდევ ერთ მთავარ გამოწვევად გიორგი სტარტაპისთვის სწორი მექანიზმის მიგნებას მიიჩნევს.
tasteit არის აპლიკაცია, რომელსაც სჭირდება პარტნიორი რესტორნები, ბარები, კაფეები, ამიტომ მას არ აქვს საშუალება, პირდაპირ შექმნას აპლიკაცია და ჩაეშვას.
რამდენად დიდი შეიძლება გახდეს tasteit?
გიორგი ურუშაძის თქმით, tasteit-ს აქვს პოტენციალი, გახდეს პირველი ქართული იუნიქორნი. იდეა თავისუფალი, მხიარული და ბუნებრივი, რაც მისი თქმით, ადამიანებს დააინტერესებს. «ქუჩაში რომ დავდივარ, ვხედავ, რომ ადამიანები ამას იყენებენ».
გიორგი გვიყვება, რომ მისი მთავარი მიზანი სტარტაპის საქართველოში ამოქმედება იყო.
საქართველოს შემდეგ, tasteit-ის სამიზნე ბაზრებს გერმანია და აშშ წარმოადგენს.
tasteit-ის მობილური აპლიკაცია საქართველოში 2023 წლის გაზაფხულზე გაეშვება. ასევე, იგეგმება ცალკე სარესტორნო აპლიკაციის შემუშავება, რომელიც რესტორანს ან კვების სხვა ობიექტს საშუალებას მისცემს, შექმნას კონტენტი და ატვირთოს აპლიკაციაში. ასევე, მართოს და მიიღოს ჯავშნები და გადახდები.
ირაკლი კობახიძე: ინოვაციურის სტატუსის მქონე სტარტაპებს 3 წლით გადასახადები გაუნულდებათ
საქართველოში განისაზღვრება ინოვაციური სტარტაპის სტატუსი და ამ სტატუსის მქონე კომპანიებს 3 წლის განმავლობაში ყველა გადასახადი გაუნულდებათ. ეს პრემიერ-მინისტრმა ირაკლი კობახიძემ საქართველოს ინოვაციების და ტექნოლოგიების სააგენტოს 10 წლის იუბილეზე თქვა.
25 მარტს Startup Grind Tbilisi ბათუმში მორიგ ღონისძიებას გამართავს
25 მარტს Startup Grind Tbilisi ბათუმში მორიგი ღონისძიებით ბრუნდება მათთვის, ვისაც სტარტაპის მართვის შიდა სამზარეულოსა და მამაკაცების მიერ დომინირებულ ტექნოლოგიების სფეროში ქალი დამფუძნებლის მოღვაწეობის თავისებურებებზე მეტის გაგება სურს.
მოგზაურობის ვირტუალური ასისტენტის, Biliki.AI-ის ფუნქციონალი განახლდა
მოგზაურობის ვირტუალური ასისტენტი, Biliki.AI მომხმარებლებს განახლებულ ფუნქციონალს სთავაზობს — უფრო სწრაფი და ჭკვიანი სამოგზაურო რეკომენდაციებით ტურის დაგეგმვის სიჩქარე 5 წამამდე შემცირდა.
ნახეთ, ვინ გაიმარჯვა ForSet-ის სიძულვილის ენის ჰაკათონში
ციფრულ სამყაროში ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული პრობლემა გენდერის ნიშნით სიძულვილის ენის გამოყენება და სიძულვილით მოტივირებული ძალადობაა, რომელიც ქალებისა და კაცების მიმართ სხვადასხვანაირად ვლინდება. Საერთაშორისო კვლევებით დასტურდება, რომ ქალების მიმართ ამგვარი ძალადობა უფრო ხშირია.