ჩვენ ვაკანსიების სერვისი გავუშვით: გამოაქვეყნეთ ვაკანსიები და მიიღეთ უკუკავშირი!
ნანუკა კოხოძეგანათლება
4 იანვარი 2023, 09:30
2023-01-04
5 წიგნი პროგრამირების უნარების გასაუმჯობესებლად
არა, პროგრამირებას უბრალოდ წიგნის კითხვით ვერ ისწავლით. ამისთვის ვარჯიშია საჭირო. მიუხედავად ამისა, წიგნი აუცილებლად დაგეხმარებათ. დეველოპერები ხშირად ღიზიანდებიან კოდით, როცა ისინი ვერ პოულობენ გზას მის გასაუმჯობესებლად. კარგი წიგნი ყოველთვის მნიშვნელოვანია კონკრეტული ასპექტების უკეთ გასაგებად.
გთავაზობთ 5 საუკეთესო წიგნს, რომელიც დაგეხმარებათ კოდირების უკეთესი ტექნიკების აღმოჩენაში.
რეფაქტორირება პროცესია, რომელიც არსებული კოდის დიზაინს აუმჯობესებს. ის ხშირად გამოიყენება იმისთვის, რომ კოდი ადვილად შესანარჩუნებელი გახდეს.
კოდის რეფაქტორირების მიზანია მისი უფრო მოდულარულად ქცევა, უფრო ადვილად აღქმა და შეცვლა. ამ წიგნში თქვენ გაიგებთ:
რეფაქტრორირების პროცესი სიღრმისეული ახსნით, თუ როგორ უნდა გავაკეთოთ სხვადასხვა ნაწილის რეფაქტორირება. იხსნება მარტივი მაგალითით, რომელიც აღწერს მთელ პროცესს. ასევე საუბარია რეფაქტორირების დაბრკოლებებზე.
ზოგიერთი შესავალი თავი, რომელიც განიხილავს, თუ როგორ ამოვიცნოთ «ცუდი სუნი» კოდში, რომელიც საჭიროებს რეფაქტორირებას და ტესტირებას.
როგორ დავწეროთ ტესტები და ტესტირებაზე ორიენტირებული განვითარების პრინციპები, რათა გავუადვილოთ გუნდის წევრებს და საკუთარ თავს სხვებისთვის დაწერილი რეფაქტორირებული კოდი.
როგორ ახდენს გავლენას რეფაქტორირება დეველოპერებზე, რომ უკეთესად დაწერონ პროგრამული უზრუნველყოფა არსებული პროგრამების სტრუქტურული მთლიანობითა და ფუნქციონირებით.
ცუდ კოდსაც კი შეუძლია ფუნქციონირება, მაგრამ თუ კოდი არ არის სუფთა, ის დეველოპერულ ორგანიზაციას უამრავ საათს და რესურსს დააკარგვინებს. სუფთა კოდი გულისხმობს, რომ თქვენს მიერ დაწერილი კოდი ადვილად იკითხება, ინახება და ფართო სურათს აჩვენებს.
დეველოპერების ძირითადი საქმეა უამრავი კოდის წაკითხვა და საჭიროა იმაზე ფიქრი, თუ როგორ უნდა გააქტიურდეს კოდი და რა არის მასში ცუდი. ეს წიგნი შექმნილია კოდის გასუფთავების შემთხვევების შესწავლით:
დაგაფიქრებთ თქვენს პროფესიულ ფასეულობებზე და თქვენი ხელობისადმი ერთგულებაზე.
პრაქტიკული რჩევებით წარმოგიდგენთ დისციპლინებს, ტექნიკას, ხელსაწყოებს და პრაქტიკას პროგრამული უზრუნველყოფის ჭეშმარიტი ოსტატობით — შეფასებიდან და კოდირებიდან რეფაქტორირებამდე და ტესტირებამდე.
ეს წიგნი მოიცავს ბევრად მეტს, ვიდრე ტექნიკაა — წიგნი დამოკიდებულებას ეხება.
ისწავლეთ როგორ იმუშაოთ კარგად და იმუშაოთ სუფთად. შეაფასეთ და გესმოდეთ, რომ ღრმა ცოდნას თან ახლავს მოქმედების პასუხისმგებლობა.
ეს წიგნი უკვე 20 წელია, არსებობს და ამ დროის განმავლობაში გახდა პროგრამირების ერთ-ერთი ყველაზე გაყიდვადი წიგნი, რომელიც ოდესმე გამოქვეყნებულა. მთელ მსოფლიოში 1 მილიონზე მეტი ასლი გაიყიდა.
შესანიშნავი რესურსია მათთვის, ვისაც სურს ისწავლოს როგორ იყოს უკეთესი პროგრამისტი ან გაიუმჯობესოს თავისი უნარები. ახალი გამოცემა ხელახლა განიხილავს რას ნიშნავს იყო თანამედროვე პროგრამისტი და როგორ აიღო პასუხისმგებლობა შენს საქმიანობასა და კარიერაზე:
შეიტყვეთ იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა იმუშაოთ მოძველებულ კოდთან, გადაჭრათ თანმხლები კოდის ძირითადი პრობლემები.
უამრავი გაკვეთილი, რომელიც დაეხმარა პროგრამისტების თაობას, შეესწავლა პროგრამული უზრუნველყოფის შემუშავების არსი, რაიმე კონკრეტული ენის, ჩარჩოს ან მეთოდოლოგიისგან დამოუკიდებლად.
თემები მერყეობს პირადი პასუხისმგებლობისა და კარიერული განვითარებიდან დაწყებული არქიტექტურული ტექნიკით დასრულებული, რათა შეინარჩუნოთ თქვენი კოდი მოქნილი და ადვილად ადაპტირებადი ხელახალი გამოყენებისთვის.
მაიკლ პითერსმა აღწერა, თუ როგორ შეუძლიათ ამ კოდზე მომუშავე ადამიანებს იპოვონ თავიანთი მიდგომის ადაპტაციის გზები ისე, რომ არა მხოლოდ უფრო ეფექტურად იმუშაონ, არამედ უფრო მეტი სიამოვნება მიიღონ სამუშაოზე ყოველდღე. ეს წიგნი განმარტავს:
რატომ ფიქრობენ, რომ ადამიანები, რომლებიც მუშაობდნენ მემკვიდრეობით სისტემებზე, უცხო სამყაროში მუშაობენ.
24 დამოკიდებულების კატალოგი — ძირითადი ტექნიკები, რომლებიც დაეხმარებათ იზოლირებულად იმუშაოთ პროგრამის ელემენტებთან და განახორციელოთ უსაფრთხო ცვლილებები.
სრული სტრატეგიები უფრო ეფექტურად მუშაობისთვის დიდი და შეუმოწმებელი ძველი კოდის ბაზებით.
ზოგიერთი ღირებული შეხედულება პროგრამული უზრუნველყოფის განვითარების ფსიქოლოგიის შესახებ, რომელიც დაგეხმარებათ გააუმჯობესოთ თქვენი დეველოპერული პროდუქტიულობა.
ეს წიგნი კარგი გზამკვლევია დამწყებთათვის და შესანიშნავი გამამხნევებელია გამოცდილი დეველოპერებისთვის, რომლებსაც სურთ თავიანთი დიზაინის ნიმუშების გაცნობა.
ახალი გამოცემა განახლებულია Java 8-ისთვის, რომელიც გაჩვენებთ აპრობირებულ შაბლონებს, რომლებსაც იყენებენ დეველოპერები, ფუნქციონალური, დახვეწილი, მრავალჯერადი და მოქნილი პროგრამული უზრუნველყოფის შესაქმნელად.
ის იყენებს უახლეს კვლევებს კოგნიტიურ მეცნიერებაში და სწავლის თეორიაში, რათა შექმნას მრავალსენსორული სწავლის გამოცდილება, ასევე თავიდან აიცილოს ტექსტური მიდგომა.
ეს წიგნი გვიჩვენებს შაბლონებს, რომლებიც მნიშვნელოვანია, რათა იცოდეთ როდის და როგორ გამოიყენოთ ისინი თქვენს დიზაინზე.
ყველა კოდის ნიმუში Java-შია. თქვენ შეიტყობთ, თუ როგორ გამოიყენება შაბლონები Java API-ში და როგორ გამოიყენოთ Java-ს ჩაშენებული შაბლონის მხარდაჭერა.
წიგნი საკმაოდ რთული წასაკითხია, განსაკუთრებით თუ ახალი ხართ პროგრამული უზრუნველყოფის დიზაინის ნიმუშებში.
ის დაწერილია და უახლოვდება საკითხს აკადემიური პერსპექტივიდან, როგორც ამას აკეთებდნენ 90-იან წლებში დაწერილი პროგრამული უზრუნველყოფის განვითარების მრავალ სახელმძღვანელოში.
რატომ ეყრდნობიან კომპანიები JavaScript-ს, Python-სა და Java-ს
ღრუბლოვანი გამოთვლების, მობილურის განვითარებისა და ხელოვნური ინტელექტის მიღწევების მიუხედავად, ტექ კომპანიების ყოველდღიური ბიზნესი მთელს მსოფლიოში კვლავ პროგრამირების სამ ენაზე მუშაობს, რომელთა დებიუტიც 1990-იან წლებში შედგა. თითქმის ყველგან JavaScript, Python და Java ყველაზე პოპულარული ენების სათავეში შეგხვდებათ.
როგორ ავარჩიოთ პროგრამირების ენა QA-ის ოპტიმიზაციისთვის
ბლოგის ავტორი: ოლექსი ვოვკი. მასალა თავდაპირველად გამოქვეყნდა dev.ua-ზე.
პროგრამული უზრუნველყოფის სფეროში რთული მრავალდონიანი პროექტები მოითხოვს არა მხოლოდ კონკრეტული ფუნქციონალების შემუშავებას, არამედ მისი მუშაობის საფუძვლიან შემოწმებასაც. ტესტირების ავტომატიზაცია საშუალებას იძლევა, მნიშვნელოვნად დაჩქარდეს შემოწმების პროცესი, გაზარდოს მისი სიზუსტე და ეფექტურობა, შეამციროს შეცდომების რისკი და შესაბამისად, საბოლოო შედეგისადმი კმაყოფილების დონე გაზარდოს.
ბლოგის ავტორი: ვოლოდიმირ შაიტანი. მასალა თავდაპირველად dev.ua-ზე გამოქვეყნდა.
ყველას მოგესალმებით, მე მქვია ვოლოდიმირ შაიტანი. ამ მასალის შექმნის მომენტში ფინტექ კომპანია Zoot-ში Technical Lead პოზიცია მეკავა და ზურგს დეველოპერობის დაახლოებით რვაწლიანი გამოცდილება მიმაგრებს.
ჩემს საზოგადოებაში გამოკითხვის შედეგად დავინახე, რომ ადამიანებს აინტერესებთ დეველოპერობის Junior და Middle საფეხურებს შორის სხვაობა.
ამიტომაც, როგორც ადამიანს, რომელმაც დიდი გზა გაიარა IT-ში Junior-დან Tech Lead-მდე, ასევე როგორც სპეციალისტს რომელიც ბევრ გასაუბრებას ატარებდა, მსურს ეს თემა უფრო გავშალო.
ყველა მაგალითი დაფუძნებული იქნება Frontend დეველოპმენტზე, თუმცა, დარწმუნებული ვარ, ნებისმიერი დეველოპერისთვის ეს ინფორმაცია სასარგებლო იქნება და საკუთარი თავისთვისაც გამოიყენებს.
BitCamp უკვე ოფიციალურად პროგრამირების სფეროში ბავშვების განვითარებაზე იზრუნებს და მათ სხვადასხვა სასწავლო კურსებით უზრუნველყოფს. BitCamp-ის თანადამფუძნებლის, ოთო ზაკალაშვილის თქმით, BitCamp Kids იწყება.