ჩვენ ვაკანსიების სერვისი გავუშვით: გამოაქვეყნეთ ვაკანსიები და მიიღეთ უკუკავშირი!

შეცდომები, რომლებსაც დამფუძნებლები SaaS კომპანიის შექმნისას უშვებენ

ღრუბელზე დაფუძნებული სერვისის, EchoSign-ის დამფუძნებელმა და აღმასრულებელმა დირექტორმა, ჯეისონ ლემკინმა SaaStr-ზე გამოქვეყნებულ ბლოგში იმ შეცდომებზე ისაუბრა, რომლებსაც დამფუძნებლები SaaS კომპანიის (კომპანია, რომელიც აპლიკაციას მასპინძლობს და მას ინტერნეტის საშუალებით მას მომხმარებლებისთვის ხელმისაწვდომს ხდის) შექმნისას უშვებენ.

კომენტარის დატოვება
შეცდომები, რომლებსაც დამფუძნებლები SaaS კომპანიის შექმნისას უშვებენ

ღრუბელზე დაფუძნებული სერვისის, EchoSign-ის დამფუძნებელმა და აღმასრულებელმა დირექტორმა, ჯეისონ ლემკინმა SaaStr-ზე გამოქვეყნებულ ბლოგში იმ შეცდომებზე ისაუბრა, რომლებსაც დამფუძნებლები SaaS კომპანიის (კომპანია, რომელიც აპლიკაციას მასპინძლობს და მას ინტერნეტის საშუალებით მას მომხმარებლებისთვის ხელმისაწვდომს ხდის) შექმნისას უშვებენ.

გთავაზობთ სტატიის თარგმანს.

  • არ ასრულებენ ვალდებულებას 24 თვის განმავლობაში, რათა რეალური შემოსავლები და მინიმალური გაყიდვადი პროდუქტი მიიღონ. ამის შესახებ ადრეც დავწერე, მაგრამ ამას ისევ და ისევ ვხედავ. რაღაც რეალურის აშენებას 7–10 წელი სჭირდება, ხოლო პირველი ეტაპი 18–24 თვე გრძელდება, რაც რეალური შემოსავლის მიღებისთვისა და რაღაც ძირეულის შექმნისთვის საჭირო დროა. 8-12 თვე თითქმის არასდროს არის საკმარისი.
  • ირჩევებენ თანადამფუძნებლებს, რომლებიც არ არიან ერთგულნი. ეს გარკვეულწილად წინა პუნქტთან არის დაკავშირებული. თუ თქვენ მზად ხართ, 7-10 წლის განმავლობაში, რაღაც დიდი შექმნათ და მიიღოთ, მაგრამ თქვენი თანადამფუძნებელი სხვანაირად ფიქრობს და მოქმედებს, დიდი პრობლემაა. ის კომპანიას სავარაუდოდ გარკვეული პერიოდის გასვლის შემდეგ დატოვებს.
  • დამფუძნებელთა უმრავლესობა პოტენციურ მომხმარებელთა გამოკითხვასა და გამოკვლევას არ აკეთებს. ძალიან ბევრი დამფუძნებელი საუბრობს იმაზე, რაც, მათი აზრით, კლიენტებს სურთ. ეს შეცდომაა —  ჯერ 20-30 ადამიანს უნდა გაესაუბრო და მოუსმინო. ამან ადრეულ დღეებში შეიძლება პროდუქტის განვითარების 6-9 თვე დაგაზოგინოთ. მომხმარებლები შეიძლება აქტიურად არ გამოგეხმაურონ, თუ თქვენი პროდუქტი ჯერ არ არსებობს, მაგრამ ბაზრისა და პოტენციურ მომხმარებელთა მოთხოვნილებების გამოკვლევაში დაგეხმარებიან.
  • მეწარმეებს freemium-ის გაკეთება სურთ, რადგან ფიქრობენ, რომ ეს უფრო ადვილია. B2B ადამიანებს B2C-ს გაკეთება უნდათ. SMB-ის ხალხს სურს გაყიდვა, რადგან SMB-ში ძალიან ბევრი შეფერხებაა. ეს კარგია, მაგრამ საკმაოდ სარისკო. 100-დან 85-ჯერ გააკეთე ის, რაც იცი. თუ შეგიძლიათ, 1 მილიონი აშშ დოლარის გარიგებები დახუროთ — უბრალოდ გააკეთეთ ეს. თუ შეგიძლიათ, პროდუქტისთვის 1 მილიონი მომხმარებელი შეკრიბოთ — გააკეთეთ ეს.
  • ფულზე ფიქრი არის ის, რაც განსხვავებას ქმნის? არა, ამას დიდი და ძლიერი გუნდი აკეთებს,  რომელიც ყველაფერთან ერთად ერთგულია. ისინი გამოსავალსა და გზას ყოველთვის იპოვიან. ფული კრიტიკული და მნიშვნელოვანია, მაგრამ ის ჯადოსნური არ არის, უბრალოდ პროცესის ამაჩქარებელია.
  • დამფუძნებლების დიდი ნაწილი ფიქრობს, რომ ვალდებული არ არის, პროგრამული უზრუნველყოფა შექმნას. რეალურად, მსგავსი იდეით სხვა, 10-100 სტარტაპს შეხვდებით. საბოლოო ჯამში, იმარჯვებს ის, ვისაც უკეთესი პროგრამული უზრუნველყოფა და სერვისი აქვს. 
  • არ აქვთ ჭეშმარიტი, სიცოცხლისუნარიანი გეგმა, როგორ გავიდნენ ბაზარზე. როგორ გააცნობთ ვინმეს თქვენს აპლიკაციას? თქვენ მინიმუმ რეალური გეგმა უნდა გქონდეთ, რომელიც შეესაბამება თქვენი და აპლიკაციის სიძლიერის შესაბამისია. კარგი ხარ მნიშვნელოვან შეხვედრებზე? ღონისძიებებზე? SEO-ზე? კონტენტ მარკეტინგის დროს? პიარში? ინტეგრაციაზე? პარტნიორებთან? გახსოვდეთ, აპლიკაცია არ ყიდის საკუთარ თავს.
რა უნდა იცოდე თუ სტარტაპის გაკეთება გადაწყვიტე — რჩევები დამწყებებს
რა უნდა იცოდე, თუ სტარტაპის გაკეთება გადაწყვიტე — რჩევები დამწყებებს
თემის მიხედვით
რა უნდა იცოდე, თუ სტარტაპის გაკეთება გადაწყვიტე — რჩევები დამწყებებს


ასევე წაიკითხეთ
ArtOa — ქართული პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებისთვის ახალ კარიერას ქმნის
ArtOa — ქართული პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებისთვის ახალ კარიერას ქმნის
ArtOa — ქართული პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებისთვის ახალ კარიერას ქმნის
კედლის მხატვრობას ვხვდებით ყველგან: დიდ თუ პატარა ქალაქში როგორც საქართველოში, ისე საზღვარგარეთ, დიდი შენობების ფასადებზე, კედლებზე, მიწისქვეშა გადასასვლელებში, კომერციული ობიექტების შიდა თუ გარე ინტერიერში. როგორ უნდა მოვიქცეთ, თუ გვინდა, ჩვენი სახლის ან მაგალითად, კაფეს კედელი მოვხატოთ? სად მოვძებნოთ არტისტი, რომელიც ამ რთულ და დელიკატურ სამუშაოს შეასრულებს? სწორედ ამ საკითხის მოსაგვარებლად გიორგი ინწკირველმა და მარიამ ღოღაძემ შექმნეს ArtOa.io — პირველი ინოვაციური პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებსა და არტ ენთუზიასტებს ერთმანეთთან აკავშირებს. მისი ძირითადი მომხმარებლები ის ბიზნესები, ბრენდები და ცალკეული ადამიანები იქნებიან, რომლებსაც საკუთარ სივრცეებში კედლის მხატვრობის შეტანა სურთ.
Helio.AI 500 Global in Eurasia-ს მე-6 ნაკადის ერთადერთი ქართული სტარტაპია
Helio.AI 500 Global in Eurasia-ს მე-6 ნაკადის ერთადერთი ქართული სტარტაპია
Helio.AI 500 Global in Eurasia-ს მე-6 ნაკადის ერთადერთი ქართული სტარტაპია
Helio.AI 500 Global in Eurasia-ს მე-6 ნაკადის ერთადერთი ქართული სტარტაპია. 
სტარტაპის გაშვებიდან ინვესტიციების მოზიდვამდე — რა უნდა იცოდნენ ახალგაზრდა ანტრეპრენერებმა
სტარტაპის გაშვებიდან ინვესტიციების მოზიდვამდე — რა უნდა იცოდნენ ახალგაზრდა ანტრეპრენერებმა
სტარტაპის გაშვებიდან ინვესტიციების მოზიდვამდე — რა უნდა იცოდნენ ახალგაზრდა ანტრეპრენერებმა
ავტორი: ვალერია ვაგოროვსკა. ბლოგი თავდაპირველად გამოქვეყნდა dev.ua-ზე.  იმისათვის, რომ ბიზნესიდეა რეალობად აქციოთ, წლობით ნაგროვები ცოდნა და გამოცდილება დაგჭირდებთ. მაგრამ ესეც ცოტა იქნება. ნებისმიერ შემთხვევაში, ბევრი მუშაობაა საჭირო.
გიორგი ტუხაშვილის სახელობის სტარტაპ დაჯილდოებაზე რეგისტრაცია დაიწყო
გიორგი ტუხაშვილის სახელობის სტარტაპ დაჯილდოებაზე რეგისტრაცია დაიწყო
გიორგი ტუხაშვილის სახელობის სტარტაპ დაჯილდოებაზე რეგისტრაცია დაიწყო
2024 წლის 28 მაისს, თბილისში გიორგი ტუხაშვილის სახელობის სტარაპ დაჯილდოება გაიმართება — რეგისტრაცია დღეიდან ღიაა, როგორც საკუთარი თავის კანდიდატურის წარდგენისთვის, ასევე, სხვების ნომინირებისთვის.
განხილვა
კომენტარები ჯერ არაა.