"ყველა ბავშვი არის მეცნიერი" — ქართული კომპანია, რომელიც ექსპერიმენტულ თამაშებს ქმნის
ყველა ბავშვი არის მეცნიერი — ამ დევიზით უკვე რამდენიმე წელია ქართულ ბაზარზე ინოვაციური კომპანია «ატომ ქიდს» ოპერირებს, რომლის მიზანია, პოპულარიზაცია გაუწიოს ექსპერიმენტულ თამაშებს, რაც გულისხმობს ისეთი დარგების ხელმისაწვდომობასა და შემეცნებას ბავშვებისთვის, როგორიც არის მეცნიერება, ტექნოლოგია, ინჟინერია და მათემატიკა.
ყველა ბავშვი არის მეცნიერი — ამ დევიზით უკვე რამდენიმე წელია ქართულ ბაზარზე ინოვაციური კომპანია «ატომ ქიდს» ოპერირებს, რომლის მიზანია, პოპულარიზაცია გაუწიოს ექსპერიმენტულ თამაშებს, რაც გულისხმობს ისეთი დარგების ხელმისაწვდომობასა და შემეცნებას ბავშვებისთვის, როგორიც არის მეცნიერება, ტექნოლოგია, ინჟინერია და მათემატიკა.
სწორედ ამ ექსპერიმენტული თამაშების საშუალებით, სხვადასხვა ასაკის ბავშვებს საშუალება აქვთ, მარტივად და თამაშით, სახლის პირობებში გაიგონ სამყაროს რთული მოვლენები.
«ატომ ქიდსის» შექმნის იდეა 2018 წელს გაჩნდა, როდესაც მისი დამფუძნებელი, ნინო ბარამიძე ბავშვებს ეთამაშებოდა.
ნინო ბარამიძე
«ბავშვები ხშირად გვისვამდნენ კითხვებს სხვადასხვა მოვლენაზე. ამ მოვლენების ახსნის პროცესში ვიაზრებდით, რომ მხოლოდ თეორიული, მშრალი ახსნა არაფრის მომცემი იყო, შესაბამისად, გაჩნდა მიდგომა, სადაც ახსნასთან ერთად, ხდებოდა სხვადასხვა ვიზუალური თუ პრაქტიკული ამოცანის შესრულება ბავშვების მიერ. მაგალითად, სახლის პირობებში მცენარიდან დნმ-ის გამოყოფის მეთოდმა და მისმა კოდური თავსატეხის გამოძერწვამ 3D ფორმატში მოგვცა ინსპირაცია, შეგვექმნა სხვა ექსპერიმენტები».
საბოლოო ჯამში კი «ატომ ქიდსმა» საკუთარ გუნდში გააერთიანა ახალგაზრდა მეცნიერები, ფსიქოლოგები, ბიოლოგები და სოციოლოგები. კომპანიის მიზანია, შექმნან საბავშვო შემეცნებითი ექსპერიმენტების ნაკრებები იმისთვის, რომ ბავშვებს შეაყვარონ მეცნიერება და გახადონ ის მათთვის ხელშესახები.
ნინო ბარამიძე
«იმისთვის, რომ „ატომ ქიდსი“ მუდმივად აქტუალური იყოს, ახალი იდეებისა თუ უკვე არსებული პროდუქტების კვლევისა და ანალიზის პროცესიც მუდმივ რეჟიმში უნდა ხორციელდებოდეს. ამასთანავე, ძალიან მნიშვნელოვანია მომხმარებლებთან აქტიური კავშირი, რაც საშუალებას გვაძლევს, სწორედ შევაფასოთ „ატომ ქიდსის“ ძლიერი და სუსტი მხარეები».
«ატომ ქიდსმა» შექმნა რეალური ექსპერიმენტები, სადაც სხვადასხვა ასაკის ბავშვები და მშობლები დააკვირდებიან ამა თუ იმ მოვლენებს სახლის პირობებში, ლაბორატორიის გარეშე. ამჟამად, მათ უკვე აქვთ რვა ექსპერიმენტული ნაკრები — მოლეკულები, დნმ ექსტრაქცია, მხიარული ქაფი, მფრინავი ბუშტი, 3D პლანეტები, ვულკანი, ჰიგიენის ლაბორატორია, კონტინენტები და ცხოველები, რომელიც განკუთვნილია 3-12 წლის ასაკის ბავშვებისთვის.
ნინო ბარამიძე
«სახალისო-შემეცნებითი ექსპერიმენტების ნაკრები არის სრულიად უსაფრთხო და მოჰყვება ექსპერიმენტის ჩასატარებელი ყველა ატრიბუტი. ჩვენ გვაქვს საწარმო სოფელ ნატახტარში, რომელიც შეესაბამება GHS კლასიფიკაციას. მსგავსი ქართული ბრენდი ჩვენს ბაზარზე არ არსებობს. ბაზარზე არსებული უცხოური ბრენდების უმრავლესობა, ენის ბარიერის გამო, ბავშვებისთვის მიუწვდომელია და ასევე, ხშირ შემთხვევაში, მშობლებისთვისაც. სწორედ აქ დავინახეთ და ვხედავთ ჩვენს მნიშვნელოვან როლს — დავეხმაროთ მშობლებსა და ბავშვებს მარტივი და გასართობი მეთოდებით, ქართულ ენაზე ასწავლონ და ისწავლონ ის დარგები, რაც ჩვენი ყოველდღიურობაა».
კომპანია ამჟამად ახალ იდეებზე მუშაობს და როგორც გვეუბნებიან, უახლოეს მომავალში ისეთი ახალი ექსპერიმენტებიც ექნებათ, რომელიც საშუალებას მისცემს, პროდუქცია საქართველოს ფარგლებს გარეთაც წარადგინონ და რაც შეიძლება ბევრ ბავშვს დაეხმარონ, რომ გახდნენ მეცნიერები.
წითელქუდა — ზღაპარზე დაფუძნებული ქართული თამაში სიძულვილის და ბულინგის დასაძლევად
«წითელქუდა» — ასე ქვია თამაშს, რომელიც მირანდა ნამიჭეიშვილმა ვაჟა კავლელიშვილთან ერთად სიძულვილისა და ბულინგის დასაძლებვად შექმნა. თამაშის შექმნის იდეა Forset-ის ჰაკათონის ფარგლებში გაჩნდა მათთვის, ვისაც ვისაც ციფრულ სივრცეში სიძულვილის ენასა და სიძულვილით მოტივირებულ დანაშაულზე მეტის გაგება სურს.
მირანდა ნამიჭეიშვილმა dev.ge-სთან თამაშის არსზე, მნიშვნელობასა და საინტერესო ასპექტებზე დეტალურად ისაუბრა.