Pulsar AI — გზა თბილისიდან სილიკონის ველამდე

2019 წელს, ქართველი დეველოპერების, ლინგვისტებისა და ლიდერშიფ გუნდმა გადაწყვიტა შეექმნა ვირტუალური ასისტენტი ავტომანქანების დილერებისთვის. მთავარი მიზანი იყო, ბაზრისთვის ინოვაციური, სწრაფი და კომფორტული მომსახურება შეეთავაზებინათ, პროდუქტს კი დრო დაეზოგა ავტომანქანის დილერებისთვის და უზრუნველეყო მათი ეფექტური მუშაობა. ძალიან მალე, Pulsar AI გახდა პირველი ქართული ტექნოლოგიური სტარტაპი წარმატებული Exit-ით — კომპანია რამდენიმე ათეულ მილიონ დოლარად გაიყიდა.

კომენტარის დატოვება
Pulsar AI — გზა თბილისიდან სილიკონის ველამდე

2019 წელს, ქართველი დეველოპერების, ლინგვისტებისა და ლიდერშიფ გუნდმა გადაწყვიტა შეექმნა ვირტუალური ასისტენტი ავტომანქანების დილერებისთვის. მთავარი მიზანი იყო, ბაზრისთვის ინოვაციური, სწრაფი და კომფორტული მომსახურება შეეთავაზებინათ, პროდუქტს კი დრო დაეზოგა ავტომანქანის დილერებისთვის და უზრუნველეყო მათი ეფექტური მუშაობა. ძალიან მალე, Pulsar AI გახდა პირველი ქართული ტექნოლოგიური სტარტაპი წარმატებული Exit-ით — კომპანია რამდენიმე ათეულ მილიონ დოლარად გაიყიდა.

  • ფოტო: ხათუნა ხუციშვილი / Forbes Georgia

Pulsar AI-ის ერთ-ერთი დამფუძნებელი სოფო ჭყოიძეა, 26 წლის ბიზნეს ადმინისტრირების სპეციალისტი. სოფო გვიყვება, რომ თავდაპირველად ადგილობრივი ბაზრისთვის ხელოვნურ ინტელექტზე დაფუძნებულ გადაწყვეტილებების შექმნაზე მუშაობა დაჩი ჭოლაძემ და ზაალ გაჩეჩილაძემ 2016 წელს დაიწყეს, ის კი მოგვიანებით შეუერთდა.

სოფო ჭყოიძე
«კომპანიის თავდაპირველი მიზანი ქართული ბაზარზე თავის დამკვიდრება და მომხმარებლისთვის ინოვაციური და განსხვავებული პროდუქტის შეთავაზება იყო. გეგმა მოიცავდა ხელოვნური ინტელექტის წყალობით ქართულ ენაზე დიალოგების ავტომატიზაციას და სხვადასხვა AI ტექნოლოგიების გამოყენებას მოიცავდა, რაც ნებისმიერი ინდუსტრიისთვის მიმზიდველი იქნებოდა. ასე გაჩნდა ქართულენოვანი ხმოვანი ასისტენტი, მომხმარებლის დისტანციური ვერიფიკაციის სერვისი და სხვადასხვა დიდ მონაცემებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილებები». 

სოფო ამბობს, რომ საერთაშორისო ბაზარზე გასვლის იდეის განხორციელება 2019 წლიდან დაიწყეს. ის dev.ge-ს უყვება, რა გზა გაიარა სტარტაპმა პირველი მილიონ დოლარიანი ინვესტიციის მოზიდვამდე, შემდეგ კი ქვეყნის საზღვრებს გარეთ საკუთარი სახელის დასამკვიდრებლად.

სოფო ჭყოიძე
«მილიონ ორასი ათასი დოლარი მოვიზიდეთ ამერიკელი და ქართველი ინვესტორებისგან, მივიღეთ დაფინანსება GITA-სგან და ვოპერირებდით ამერიკის ბაზარზე. 30-მდე კლიენტი გვყავდა, როცა გავიცანით კომპანია Spincar. ჩვენთვის მათი შემოთავაზება ყიდვაზე და ძალების გაერთიანებაზე საინტერესო შესაძლებლობად ჩავთვალეთ და რამდენიმეთვიანი დისკუსიის შემდეგ, წარმატებით ჩავხურეთ მოლაპარაკებები და due diligence ის პროცესი. შედეგად, კომპანია პულსარი 2021 წელს ავტო-ინდუსტრიაში ციფრული გაყიდვების სისტემების გლობალურმა ლიდერმა, კომპანია Impel-მა შეიძინა, რომელიც შესყიდვის დროს Spincar-ის სახელით იყო ცნობილი».

სოფო ჭყოიძე ახლა საოპერაციო მიმართულებით Impel-ის ვიცე-პრეზიდენტია. ამბობს, რომ Impel-ის პროდუქტებთან პულსარის პროდუქტის ინტეგრირება აუმჯობესებს აშშ-ის დილერებისთვის შეთავაზებულ სერვისებს. Impel-ის გუნდთან შეერთების შედეგად, ფართოვდება მყიდველთა და სერვისის გამოყენების მსურველთა რაოდენობა.

ხათუნა ხუციშვილი / Forbes Georgia

Impel-ის კლიენტები ძირითადად ავტომანქანის დილერები არიან, რომელთაც სურთ ციფრული გაყიდვების სფეროში ინოვაციური ტექნოლოგიური სერვისით თავიანთი გაყიდვებისა და მომსახურების გაზრდა.

სოფო ჭყოიძე
«ჩვენი სპეციფიკიდან გამომდინარე, საქართველოში კონკურენტები არ გვყავს. ამჟამად, უცხოურ ბაზარზე პულსარის კონკურენტებად შეიძლება ჩაითვალოს Conversica და Exceed. თუმცა, მათ მიერ შემოთავაზებული პროდუქტები ვერ აკმაყოფილებენ ისეთ მომსახურებას, რომელსაც პულსარი ერთიანად სთავაზობს კლიენტებს».

გაერთიანების შედეგად, პულსარის თანამშრომლები შეუერთდნენ აშშ-ის გუნდის პროდუქტის, ოპერაციების, კვლევისა და განვითარების პროცესებს. საქართველოში მყოფი გუნდი უკვე გლობალური კომპანიის პროდუქტისა თუ სერვისის განვითარებაში იღებს მონაწილეობას.

ამჟამად კომპანიას ოთხი ოფისი აქვს: აშშ-ში, კანადაში, ინგლისსა და საქართველოში. თბილისის ოფისში, რომელიც სიდიდით მეორეა, დაახლოებით 50 თანამშრომელი მუშაობს. 

სოფო ჭყოიძე
«თავიდან, როცა დავიწყეთ, ძალიან რთული იყო ისეთი კადრის მოზიდვა, რომელსაც ჰქონდა ის გამოცდილება, რაც ჩვენ გვინდოდა. ამიტომ უბრალოდ ვირჩევდით ადამიანებს, რომლებსაც ჰქონდათ მოტივაცია და სურვილი, ესწავლათ ის ტექნოლოგიები, რაზეც ჩვენ ვმუშაობთ. ახლა ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, გუნდის ახალი წევრი იყოს პირველ რიგში დაინტერესებული ჩვენი საქმიანობით, იყოს აქტიური, გააჩნდეს ვაკანსიისთვის შესაბამისი კომპეტენცია და უნარები. წინა წელთან შედარებით, გუნდი გაორმაგდა და გვყავს ძალიან განსხვავებული, საინტერესო და ინოვაციური ჯგუფი, რომელიც უფრო და უფრო იზრდება».

სოფო dev.ge-ს უყვება სამომავლო გეგმების შესახებაც. წარსულში Pulsar AI-ის, ახლა უკვე Impel-ის გუნდი ინოვაციური და ტექნოლოგიური პროდუქტების შექმნას გააგრძელებს.

ასევე წაიკითხეთ
ფარეხები - როგორ იწყებოდა სტარტაპ კულტურის ჩამოყალიბება
ფარეხები - როგორ იწყებოდა სტარტაპ კულტურის ჩამოყალიბება
ფარეხები - როგორ იწყებოდა სტარტაპ კულტურის ჩამოყალიბება
სტარტაპის კულტურა დღეს ტექნოლოგიური სფეროსთვის კარგად ნაცნობია. ინოვაციური იდეების რეალობად ქცევა და შემდეგ წარმატების მიღწევა — სტარტაპერების მთავარი მიზანს ძირითადად სწორედ ესაა. ისტორია ყველაფერს აქვს, მათ შორის, სტარტაპის კულტურასაც. ვინ იყვნენ პირველი სტარტაპერები? რა იყო პირველი იდეა? საიდან გაჩნდა სილიკონ ველი და თავად სტარტაპები?
რა არის სტარტაპ აქსელერატორი და რა პროგრამები მოქმედებს საქართველოში
რა არის სტარტაპ აქსელერატორი და რა პროგრამები მოქმედებს საქართველოში
რა არის სტარტაპ აქსელერატორი და რა პროგრამები მოქმედებს საქართველოში
სტარტაპ აქსელერატორები ეხმარებიან ახალ წამოწყებულ და გაზრდაზე ორიენტირებულ ტექნოლოგიურ ბიზნესებსა და კომპანიებს — უწევენ მენტორობას, უზრუნველყოფენ მათ განათლებას და დაფინანსებას. სტარტაპები ერთვებიან აქსელერაციის პროგრამებში გარკვეული დროის განმავლობაში. აქსელერატორები გთავაზობენ განათლების დატვირთულ, სწრაფ და სიღრმისეულ პროცესს, რომელიც მიზნად ისახავს ახალგაზრდა, ინოვაციური კომპანიებისთვის წარმატების დაჩქარებას და წლების სწავლების რამდენიმე თვეში მოქცევას. სიტყვა აქსელერაციაც აჩქარებას ნიშნავს. 
Forbes: სტარტაპების 90% წარუმატებელია — რა უნდა ვიცოდეთ დარჩენილ 10%-ზე
Forbes: სტარტაპების 90% წარუმატებელია — რა უნდა ვიცოდეთ დარჩენილ 10%-ზე
Forbes: სტარტაპების 90% წარუმატებელია — რა უნდა ვიცოდეთ დარჩენილ 10%-ზე
წარმატებულ სტარტაპებზე საუბარი ყოველთვის სასიამოვნოა. ამას ბევრი აკეთებს, თუმცა იშვიათად თუ შეხვდებით ინფორმაციას იმ გზებსა და საშუალებებზე რაც წარმატების საწინდარია. ერთი შეხედვით მარტივად განსახორციელებელი იდეა, რეალურად, ხშირად უამრავ სირთულესთანაა დაკავშირებული. 
Touch22 x Startups - სტარტაპების გამოფენისთვის რეგისტრაცია დაიწყო
Touch22 x Startups - სტარტაპების გამოფენისთვის რეგისტრაცია დაიწყო
Touch22 x Startups - სტარტაპების გამოფენისთვის რეგისტრაცია დაიწყო
განხილვა
კომენტარები ჯერ არაა.