ჩვენ ვაკანსიების სერვისი გავუშვით: გამოაქვეყნეთ ვაკანსიები და მიიღეთ უკუკავშირი!

ნანა ჯანაშია — IT სპეციალისტი მილიონ-ევროიანი YouTube არხით

10 წლის წინ თბილისიდან ავსტრიაში წასული 32 წლის ნანა ჯანაშია, როგორც თვითონ ამბობს, ვერც კი იფიქრებდა, რომ IT ტექნოლოგიები მისი ინტერესის და შემოსავლის მთავარი წყარო გახდებოდა. 

არაერთი იმედგაცრუების შემდეგ, უბრალოდ, საკუთარი თავისთვის YouTube-ზე ატვირთული რამდენიმე ვიდეო მალევე მოექცა ტექნოლოგიებით დაინტერესებული ადამიანების ყურადღების ქვეშ და დღეს არხი TechWorld with Nana 670 ათასზე მეტ გამომწერს ითვლის. პირველი წლის ჯამური შემოსავალი კი მილიონ ევროზე მეტი იყო.

კომენტარის დატოვება
ნანა ჯანაშია —  IT სპეციალისტი მილიონ-ევროიანი YouTube არხით

10 წლის წინ თბილისიდან ავსტრიაში წასული 32 წლის ნანა ჯანაშია, როგორც თვითონ ამბობს, ვერც კი იფიქრებდა, რომ IT ტექნოლოგიები მისი ინტერესის და შემოსავლის მთავარი წყარო გახდებოდა. 

არაერთი იმედგაცრუების შემდეგ, უბრალოდ, საკუთარი თავისთვის YouTube-ზე ატვირთული რამდენიმე ვიდეო მალევე მოექცა ტექნოლოგიებით დაინტერესებული ადამიანების ყურადღების ქვეშ და დღეს არხი TechWorld with Nana 670 ათასზე მეტ გამომწერს ითვლის. პირველი წლის ჯამური შემოსავალი კი მილიონ ევროზე მეტი იყო.

ნანა dev.ge-ს უყვება, როგორ მოახერხა მარკეტინგის მიმართულების სტუდენტმა იმედგაცრუების შემდეგ უზარმაზარი აუდიტორიის შემოკრება და მილიონ ევროიანი ბიზნესის შექმნა. 

საქართველოში ბიზნესს და მარკეტინგს სწავლობდა და როგორც ამბობს, ეს იყო ის სფერო, რომელიც მართლა აინტერესებდა. შემდეგ ერთწლიანი გაცვლითი პროგრამით ამერიკის შეერთებულ შტატებში გაემგზავრა. 

ნანა ჯანაშია
«ყოველთვის ვიცოდი, რომ მინდოდა ამერიკაში სტუდენტური ცხოვრების ნახვა და ამერიკული კულტურის გაცნობა. გადაწყვეტილი მქონდა, რომ საქართველოში ჩამოსვლის შემდეგ უნდა დავბრუნებულიყავი ამერიკაში თუ არა, ევროპაში მაინც».

ამბობს, რომ ძალიან მოსწონს დასავლური კულტურა და სულ უნდოდა ამერიკაში ან ევროპაში ცხოვრება. 2013 წელს, მას შემდეგ, რაც უნივერსიტეტში სწავლა შეწყვიტა და წლების განმავლობაში კერძო სკოლაში ინგლისურის ინსტრუქტორად მუშაობდა, ვენაში გაემგზავრა, როგორც სტუდენტი. სწავლა კვლავ მარკეტინგის მიმართულებით გააგრძელა.

ნანა ჯანაშია
«თავიდანვე ვიცოდი, რომ დავრჩებოდი კიდეც საცხოვრებლად და ვთვლი, რომ საკმაოდ კარგი გადაწყვეტილება იყო, რადგან ისეთ გარემოში ცხოვრება, სადაც ხელმისაწვდომია განათლება, ტექნოლოგიები და ბევრი სხვა რამ, უამრავ შანსს გაძლევს».

ნანასთვის ეს ახალი შანსი იყო IT, რადგან აღმოაჩინა, რომ ევროკავშირის არაწევრი ქვეყნის მოქალაქეს თავდაპირველი პროფესიით სასურველი სამსახურის დაწყების შანსი ფაქტობრივად არ ჰქონდა. ამიტომ IT უნივერსიტეტში ჩააბარა ისე, რომ საერთოდ არ იცოდა, მოეწონებოდა თუ არა. 

ნანა ჯანაშია
«IT სფეროში ჩემი მოხვედრა ძალიან პრაგმატული გადაწყვეტილება იყო, არანაირად არ იყო დაფუძნებული ჩემს ინტერესებზე. მთელ ჩემს დროს ვუთმობდი იმას, რომ ამ სფეროში რაღაც ახალი მესწავლა. თავიდან იმდენი ინფორმაციაა, რომ არ იცი, საიდან დაიწყო. ნელ-ნელა გაიღვიძა მოტივაციამაც».

შემდეგ იყო სტაჟირების ეტაპი, რასაც მოჰყვა სინიორ ინჟინრის საფეხური. ამ პერიოდში ნანას გაუჩნდა იდეა, შეექმნა აპლიკაცია, რომელიც ბიზნესიც იქნებოდა. მეგობრებთან ერთად შექმნილი პირველი სამი პროექტი წარუმატებელი იყო, თუმცა ნანა აღნიშნავს, რომ პროცესში დიდი გამოცდილება მიიღეს და ბევრი რამ ისწავლეს. 

ნანა ჯანაშია
«ამიტომ საერთოდ არ მენანება ის წლები, რომელიც ამ საქმეში დავხარჯე, ეს გამოცდილება დამეხმარა ზოგადად ამ სფეროში სამუშაოდ».

YouTube არხის შექმნა კი მაშინ დაიწყო, როცა მეგობართან ერთად ფრილანსერ პროგრამისტად მუშაობდა. გვიყვება, რომ ტელეკომუნიკაციების კომპანიაში ბევრი რამის კეთება უწევდა და პარალელურად იღებდა ცოდნას, რომელიც მომავალში შეიძლება არ გამოეყენებინა. იფიქრა, რომ ცუდი იქნებოდა, თუ მთელი ეს შრომა წყალში ჩაიყრებოდა და დაიწყო ჩანაწერების გაკეთება მხოლოდ იმ მიზნით, რომ საჭიროების შემთხვევაში, მომავალში თავად გამოეყენებინა და ნასწავლი მარტივად გახსენებოდა.

ნანა ჯანაშია
«ვიდეოს თავიდანვე დიდი ინტერესი მოჰყვა, მათ შორის Reddit ჯგუფებში. ჩავთვალეთ, რომ კარგ ვიდეოებს ვაკეთებდით და გავაგრძელეთ ჩაწერა. შემდეგ ჩვენი ერთ-ერთი ვიდეო აიღო YouTube ალგორითმმა და დაიწყო მისი გარეკლამება, რამაც მიგვახვედრა, რომ არხი იზრდება და შეიძლება ამისგან ძალიან დიდი რაღაც გამოვიდეს».

რამდენიმე კვირაში ალგორითმმა მეორე ვიდეოს გარეკლამებაც დაიწყო, რამაც ნანა მიიყვანა გადაწყვეტილებამდე, რომ ვიდეოები 3-4-საათიან გაკვეთილებად უნდა შეეკრათ.

ნანა ჯანაშია
«თავიდან არ ვფიქრობდით ამ არხის მონეტიზაციაზე, რადგან არ ვუყურებდი, როგორც ბიზნესს. ეს იდეა პირველად მაშინ გაჩნდა, როდესაც რამდენიმე კომპანია დასპონსორების შემოთავაზებით დაგვიკავშირდა. მერე გაიღვიძა ჩემში ბიზნესვუმენმა და დავიწყე ფიქრი ისეთ პროდუქტზე, სადაც კონტროლი სრულიად ჩვენს ხელში იქნებოდა».

მათ ჩაატარეს გამოკითხვა, რომელი იყო მომხმარებლებისთვის ყველაზე მეტად საინტერესო თემა და აღმოაჩინეს, რომ არ არსებობდა კურსი, სადაც ისინი ამ ტექნოლოგიების ერთდროულად გამოყენებას ისწავლიდნენ.

ნანა ჯანაშია
«ეს საკმაოდ სპეციფიკურია, რადგან 9 ტექნოლოგია ერთად უნდა გამოიყენო. ჩვენ გავაკეთეთ 16 კურსი, სადაც ყველაფერი ერთმანეთთან იყო დაკავშირებული. შევქმენით პლატფორმა, სადაც შეგიძლია ეს ონლაინ კურსები ვიდეოს სახით ატვირთო, ხოლო მომხმარებელს აქვს შესაძლებლობა, აკონტროლოს თავისი პროგრესი».

დღეის მდგომარეობით, YouTube-ზე ნახვების შედეგად ნანას და მისი მეგობრის შემოსავალი თვეში საშუალოდ 12 000 ევროა. პირველ წელს კი ჯამური შემოსავალი მილიონ ევროზე მეტი იყო. 

ნანა ჯანაშია
«YouTube-ზე მოგება დამოკიდებულია ინდუსტრიაზე და იმაზე, თუ კონკრეტულად საიდან უყურებენ შენს ვიდეოს ან საიდან ტვირთავ მას. დანარჩენი მთლიანად დამოკიდებულია იმაზე, თუ შენ როგორ გამოიყენებ შენს არხს. ახლა კიდევ უფრო გლობალურად ვფიქრობ, რადგან გვინდა, რომ იუთუბ არხს კიდევ რამდენიმე კურსი დავამატოთ».

ნანას იდეები აქვს საქართველოსთან დაკავშირებითაც — სურს აქ გააკეთოს IT სკოლა, რადგან ხედავს ბევრ მოტივირებულ ახალგაზრდას, რომლებსაც უნდათ სწავლა. 

ნანა ჯანაშია
«ჩვენ დიდი რესურსი გვაქვს რომ ქართველ ბავშვებს ვასწავლოთ, განსაკუთრებით გვინდა, რომ ბევრი ქალი და გოგო ჩავრთოთ ამ ამბავში. ეს პროფესიები საშუალებას მოგვცემს ჩვენი ტალანტი დისტანციურად გავიტანოთ საზღვარგარეთ».


ასევე წაიკითხეთ
როგორ ვიმუშაოთ პროდუქტიულად — ნანა ჯანაშიას რჩევები
როგორ ვიმუშაოთ პროდუქტიულად — ნანა ჯანაშიას რჩევები
როგორ ვიმუშაოთ პროდუქტიულად — ნანა ჯანაშიას რჩევები
ნანა ჯანაშია 33 წლის IT სპეციალისტია, რომელიც ტექნოლოგიების ენთუზიასტებისთვის საკუთარი YouTube არხით (TechWorld with Nana) არის ცნობილი. ნანას საქართველოში და მის ფარგლებს გარეთ საკმაოდ დიდი აუდიტორია ჰყავს და მათთან კომუნიკაციას ხშირად LinkedIn-ის საშუალებით ამყარებს.  15 იანვარს ნანამ გამომწერებს გამოცდილება გაუზიარა — როგორ ახერხებს შაბათ-კვირის შემდეგ პროდუქტიულობისა და მოტივაციის შენარჩუნებას. 
YouTube Premium და YouTube Music უკვე საქართველოშიც ხელმისაწვდომია
YouTube Premium და YouTube Music უკვე საქართველოშიც ხელმისაწვდომია
YouTube Premium და YouTube Music უკვე საქართველოშიც ხელმისაწვდომია
დეკემბერში Google უმოქმედო ანგარიშებს წაშლის
დეკემბერში Google უმოქმედო ანგარიშებს წაშლის
დეკემბერში Google უმოქმედო ანგარიშებს წაშლის
YouTube-ის მიერ რეკლამის დამბლოკავის (ad blocker) აკრძალვა EU-ის კანონებს არღვევს
YouTube-ის მიერ რეკლამის დამბლოკავის (ad blocker) აკრძალვა EU-ის კანონებს არღვევს
YouTube-ის მიერ რეკლამის დამბლოკავის (ad blocker) აკრძალვა EU-ის კანონებს არღვევს
განხილვა
კომენტარები ჯერ არაა.