ჩვენ ვაკანსიების სერვისი გავუშვით: გამოაქვეყნეთ ვაკანსიები და მიიღეთ უკუკავშირი!

მომხმარებელთა უფლებების ცენტრი: ახალი კანონი უნებართვო SMS რეკლამებს ვერ აღმოფხვრის 

«მომხმარებელთა უფლებების ცენტრის» შეფასებით, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ ახალი კანონი, რომლის თანახმადაც, სარეკლამო სმს-ებს ვერ მიიღებთ თქვენი წინასწარი ნებართვის გარეშე, პრობლემას რეალურად ვერ მოაგვარებს. 

კომენტარის დატოვება
მომხმარებელთა უფლებების ცენტრი: ახალი კანონი უნებართვო SMS რეკლამებს ვერ აღმოფხვრის 

«მომხმარებელთა უფლებების ცენტრის» შეფასებით, პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ ახალი კანონი, რომლის თანახმადაც, სარეკლამო სმს-ებს ვერ მიიღებთ თქვენი წინასწარი ნებართვის გარეშე, პრობლემას რეალურად ვერ მოაგვარებს. 

ცენტრის განმარტებით: 

  1. საქართველოში SMS რეკლამის მიმწოდებლებს, განსხვავებით ევროპული ქვეყნებისგან, არ მოეთხოვებათ რეგისტრაცია. შესაბამისად, ნებისმიერ კომპანიას შეუძლია, დაიქირავოს 10–15 ან მეტი SMS პროვაიდერი და საზღვარგარეთიდან აგზავნოს სარეკლამო SMS–ები. პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორი კი დამქირავებელ კომპანიას ვერ დააჯარიმებს, რადგან მონაცემებს ამუშავებს დაქირავებული კომპანია, რომელიც საქართველოში არ არის რეგისტრირებული.

    საზღვარგარეთის ქვეყნებში რეგისტრაციის ვალდებულება გულისხმობს იმას, რომ თუ ქვეყანაში რეგისტრაციას არ გაივლი SMS რეკლამის პროვაიდერად, საკომუნიკაციო კომპანიას (მაგალითად, მაგთის/სილკნეტს) არ აქვს უფლება, გაატაროს შენი გზავნილი;
  2. საზღვარგარეთ მომხმარებლებს უფლება აქვთ, უარი განაცხადონ, როგორც ყველანაირ სარეკლამო SMS-ზე, ასევე აირჩიონ, საიდან უნდათ რეკლამის მიღება და საიდან არა. არსებობს რეესტრები, სადაც შეგიძლიათ დაარეგისტრიროთ თქვენი ნომერი და აუკრძალოთ ყველას SMS–რეკლამის ამ ნომერზე გამოგზავნა.

    ინდივიდუალურად, რომელიმე ცალკეული კომპანიისათვის SMS–ის ასაკრძალად არსებობს მარტივი მეთოდები და არა ის, როგორც ჩვენთანაა (SMS off და სხვა გაურკვეველი კოდები);
  3. ყველა ნორმალურ ქვეყანაში არსებობს ე.წ. «წყნარი საათები». როგორც წესი, საღამოს 8 საათიდან დილის 9 საათამდე. ამ პერიოდში სარეკლამო SMS–ის გაგზავნა არ შეიძლება და ექვემდებარება ჯარიმას. ჩვენთან არც ეს საათებია დაწესებული და როგორც აღვნიშნე, საზღვარგარეთ არსებულ პროვაიდერს ვერ დააჯარიმებ ვერც ამ დარღვევისათვის (გაითვალისწინეთ დროითი განსხვავებებიც).
  4. არ არსებობს ბერკეტი დაჯარიმდეს რეკლამის დამკვეთი და არამარტო მომწოდებელი, თუ მომხმარებელს SMS რეკლამას მისი სურვილის საწინააღმდეგოდ გაუგზავნიან.

«მომხმარებელთა უფლებების ცენტრი» ამბობს, რომ ამ პრობლემების თაობაზე 1000 მოქალაქის ხელმოწერით მთავრობას მიმართეს და ახლა რეაგირების მოლოდინში არიან. 

1 მარტიდან სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ თუ ეს თავად არ გსურთ
1 მარტიდან სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ, თუ ეს თავად არ გსურთ
თემის მიხედვით
1 მარტიდან სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ, თუ ეს თავად არ გსურთ


ასევე წაიკითხეთ
სილქნეტის განცხადებით, სავარაუდოდ, გაჟონა 2000-მდე მომხმარებლის პირადმა ინფორმაციამ
სილქნეტის განცხადებით, სავარაუდოდ, გაჟონა 2000-მდე მომხმარებლის პირადმა ინფორმაციამ
სილქნეტის განცხადებით, სავარაუდოდ, გაჟონა 2000-მდე მომხმარებლის პირადმა ინფორმაციამ
კომპანია «სილქნეტი» აცხადებს, რომ სავარაუდოდ, გაჟონა დაახლოებით 2000-მდე მომხმარებლის პირადმა მონაცემებმა. კომპანიის განცხადებით, მიმდინარეობს რეაგირების ღონისძიებები. 
1 მარტიდან სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ, თუ ეს თავად არ გსურთ
1 მარტიდან სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ, თუ ეს თავად არ გსურთ
1 მარტიდან სარეკლამო SMS-ებს აღარ მიიღებთ, თუ ეს თავად არ გსურთ
2024 წლის 1 მარტიდან ამოქმედდება პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ ახალი კანონი, რომელიც, სხვა საკითხებთან ერთად, ითვალისწინებს იმას, რომ სარეკლამო სმს-ებს ვერ მიიღებთ თქვენი წინასწარი ნებართვის გარეშე. 
საქართველომ Meta-დან პერსონალური ინფორმაციის გამოთხოვაზე განაცხადები გაზარდა
საქართველომ Meta-დან პერსონალური ინფორმაციის გამოთხოვაზე განაცხადები გაზარდა
საქართველომ Meta-დან პერსონალური ინფორმაციის გამოთხოვაზე განაცხადები გაზარდა
საქართველოს სამთავრობო უწყებების მხრიდან Meta-ს პლატფორმებიდან მომხმარებლების შესახებ ინფორმაციის გამოთხოვის რაოდენობა გაზარდა. 
EU-მა TikTok რეკორდული თანხით, 345 მილიონი ევროთი დააჯარიმა 
EU-მა TikTok რეკორდული თანხით, 345 მილიონი ევროთი დააჯარიმა 
EU-მა TikTok რეკორდული თანხით, 345 მილიონი ევროთი დააჯარიმა 
განხილვა
კომენტარები ჯერ არაა.