ARtttify – ქართული სტარტაპი, რომელიც მარკეტინგში საკუთარ წესებს ამკვიდრებს
დღეს კიდევ ერთი ქართული სტარტაპის ARtttify-ის შესახებ მოგიყვებით, რომლის დახმარებითაც საშუალება გაქვთ, მხოლოდ ერთი ადგილიდან, AI-ის დახმარებით შექმნათ კამპანიის კონცეფცია და AR (აუგმენტური რეალობა) მასალები, ხოლო ბრენდის წარმოჩენა თამაშის მოდელით განახორციელოთ. კომპანიაში ამბობენ, რომ ეს ბაზარზე არსებულ შესაძლებლობებზე 800-ჯერ უფრო სწრაფი, 10-ჯერ ხელმისაწვდომი და მომხმარებელთა 10-ჯერ უკეთესი ჩართულობის მომტანია.
ARtttify-ის ისტორია AR მარკეტინგული სააგენტოთი დაიწყო, სადაც ბრენდებს მათ მარკეტინგულ მიზნებზე მორგებულ AR კამპანიებს უქმნიდნენ. სტარტაპის თანადამფუძნებელი, მარიამ ხარაზიშვილი გვეუბნება, რომ კამპანიების მაღალი ხარჯებიდან გამომდინარე, ძირითადი კლიენტები დიდი საერთაშორისო ბრენდები იყვნენ, ხოლო სურვილის მიუხედავად, მცირე და საშუალო ბიზნესების უარით გასტუმრება უწევდათ, რადგან მათ საკმარისი მარკეტინგული ბიუჯეტი არ ჰქონდათ. სწორედ ამიტომ, ARtttify-ის საშუალებით, გადაწყდა AR მარკეტინგული კამპანიების დემოკრატიზაცია, რომელიც მცირე და საშუალო ბიზნესებსაც აძლევს შესაძლებლობას, დიდი რესურსების გარეშე შექმნან ეფექტური კამპანია მათი მარკეტინგული მიზნებიდან გამომდინარე.
დღეს ARtttify-ის უკვე 500-მდე საერთაშორისო ბრენდი ჰყავს, რომლებსაც სწორედ ამ მოდელით ემსახურებიან. ივნისის ბოლოს კი უშვებენ MVP-ის ფართო მასებისთვისაც. მომსახურების მისაღებად საკმარისია, მსურველებმა საიტზე თავიანთი ელექტრონული ფოსტის მისამართი დატოვონ. როგორც კომპანიაში ამბობენ, პირველ ეტაპზე, სამიზნე აუდიტორია მცირე და საშუალო ბიზნესია, ძირითადად, დასავლეთ ევროპიდან, რადგან ყველაზე დიდი მოთხოვნა სწორედ ამ გეოგრაფიული არეალიდან აქვთ.
ARtttify-ზე დარეგისტრირებული ბრენდი სამ საფეხურს გადის იმისთვის, რომ AR კამპანია ჩაუშვას — პირველი 2 საფეხური კამპანიის იდეების მოფიქრება და AR-ის გენერაციის ფაზაა, რაც Generative AI-ის დახმარებით ხდება, შესაბამისად, ბრენდებს მხოლოდ 10 წუთი სჭირდებათ იმისთვის, რომ საკუთარ მარკეტინგულ მიზნებზე მორგებული AR კონტენტი მიიღონ. მესამე ფაზა, რაც უკვე კონტენტის წარმოჩენას უზრუნველყოფს, თამაშის ელემენტებით არის აწყობილი. ამ ფაზას ARtttify-ში «ქვესტიფიკაციას» ეძახიან. აქ ბრენდი მომხმარებლებისთვის 5 წუთში ქმნის როლურ თამაშებს, სადაც უთითებს, რა აქტივობები უნდა განახორციელოს მომხმარებელმა იმისთვის, რომ კამპანიის ბოლოს დასაჩუქრდეს. პირობითად, ეს შეიძლება იყოს დავალება, რომლის მიხედვითაც, მომხმარებელმა ბრენდის AR გამოცდილების ირგვლივ მასალები უნდა შექმნას და სხვადასხვა სოციალური მედიის პლატფორმაზე გადააზიაროს.
ARtttify-ს მეშვეობით, უკვე მცირე და საშუალო ზომის ბრენდებსაც აქვთ შესაძლებლობა, აწარმოონ კონკურენტული კამპანიები მცირე დროში, შიდა რესურსებისა და ბიუჯეტის დაზოგვით. მიუხედავად იმისა, რომ სტარტაპი ბაზარზე სულ რამდენიმე თვეა, რაც გამოჩნდა, მათ უკვე აქვთ საკვანძო პარტნიორობები დიდ მარკეტინგულ სააგენტოებთან და ემსახურებიან სხვადასხვა ზომის ბრენდებს მთელი მსოფლიოს მასშტაბით. კომპანიაში ამბობენ, რომ 2023 წელს გეგმავენ კიდევ უფრო გაზრდას და საინვესტიციო რაუნდის გახსნას, სადაც მათ უკვე ჰყავთ დაინტერესებული უცხოელი ინვესტორები.
ArtOa — ქართული პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებისთვის ახალ კარიერას ქმნის
კედლის მხატვრობას ვხვდებით ყველგან: დიდ თუ პატარა ქალაქში როგორც საქართველოში, ისე საზღვარგარეთ, დიდი შენობების ფასადებზე, კედლებზე, მიწისქვეშა გადასასვლელებში, კომერციული ობიექტების შიდა თუ გარე ინტერიერში.
როგორ უნდა მოვიქცეთ, თუ გვინდა, ჩვენი სახლის ან მაგალითად, კაფეს კედელი მოვხატოთ? სად მოვძებნოთ არტისტი, რომელიც ამ რთულ და დელიკატურ სამუშაოს შეასრულებს?
სწორედ ამ საკითხის მოსაგვარებლად გიორგი ინწკირველმა და მარიამ ღოღაძემ შექმნეს ArtOa.io — პირველი ინოვაციური პლატფორმა, რომელიც კედლის მხატვრებსა და არტ ენთუზიასტებს ერთმანეთთან აკავშირებს. მისი ძირითადი მომხმარებლები ის ბიზნესები, ბრენდები და ცალკეული ადამიანები იქნებიან, რომლებსაც საკუთარ სივრცეებში კედლის მხატვრობის შეტანა სურთ.
სტარტაპის გაშვებიდან ინვესტიციების მოზიდვამდე — რა უნდა იცოდნენ ახალგაზრდა ანტრეპრენერებმა
ავტორი: ვალერია ვაგოროვსკა. ბლოგი თავდაპირველად გამოქვეყნდა dev.ua-ზე.
იმისათვის, რომ ბიზნესიდეა რეალობად აქციოთ, წლობით ნაგროვები ცოდნა და გამოცდილება დაგჭირდებთ. მაგრამ ესეც ცოტა იქნება. ნებისმიერ შემთხვევაში, ბევრი მუშაობაა საჭირო.
ციფრული და სოციალური მედია მარკეტინგის ინდუსტრია ერთ-ერთ ყველაზე პერსპექტიულ და მაღალანაზღაურებად სფეროდ ითვლება. აშშ-ის შრომის სტატისტიკის ბიუროს კვლევამ აჩვენა, რომ მარკეტინგული პროფესიები ყოველწლიურად 6%-ით იზრდება, რაც სამუშაო ადგილების ზრდისთვის საშუალოზე სწრაფია.